Scrolls カードレビュー その30
2013年8月29日 コラム
Name Mangy Wolf
Resource Growth
Rarity Common
Cost 4
Type Creature
Sub-Type Beast, Wolf
Attack 2
Cooldown 2
Health 3
Target Type Forward - Hits units in a line from where the card is summoned.
Description When Mangy Wolf deals damage, it is healed by one. Other Wolf creatures you control have their Countdown decreased by 1 when Mangy Wolf comes into play.
(このユニットがダメージを与えた時、このユニットのHealthを1回復する
このユニットが召喚された時、自分の他のWolfは-1Countdownされる)
本質
スペックの割りにコストが高いのは同じWolfのカウントダウンを場に出した時に減らすことが出来るためだ。
ただしある程度場にwolfがいないと出す意味は薄くその場合はリソースかドローに換えてしまうことが多い。
_______________________
Name Ancestral Totem
Resource Growth
Rarity Rare
Cost 4
Type Structure
Sub-Type Totem
Attack 0
Cooldown 0
Health 2
Target Type None
Description While Ancestral Totem is in play, creatures you control gain +1 Attack.
(このユニットが場にある間、自分の全てのクリーチャーは+1Attackを得る)
本質
Growthの強カードの1つ。
壁にもなるし、場にあるだけでアタックの底上げが出来るので小粒ユニットが活きる。
_______________________
Name Unleash Inner Power
Resource Growth
Rarity Rare
Cost 4
Type Enchantment
Sub-Type None
Attack --
Cooldown --
Health --
Target Type None
Description Target creature’s Attack is increased by its Health value. Its Health is then set to 2.
(付加したクリーチャーは自分のHealth×1Attackを得る。Healthが2になる)
本質
つまりアタックが2上がり、ヘルスも2になる。
逆に相手のユニットに付ける事ですぐさま即死圏内に持っていくことも可能。
Resource Growth
Rarity Common
Cost 4
Type Creature
Sub-Type Beast, Wolf
Attack 2
Cooldown 2
Health 3
Target Type Forward - Hits units in a line from where the card is summoned.
Description When Mangy Wolf deals damage, it is healed by one. Other Wolf creatures you control have their Countdown decreased by 1 when Mangy Wolf comes into play.
(このユニットがダメージを与えた時、このユニットのHealthを1回復する
このユニットが召喚された時、自分の他のWolfは-1Countdownされる)
本質
スペックの割りにコストが高いのは同じWolfのカウントダウンを場に出した時に減らすことが出来るためだ。
ただしある程度場にwolfがいないと出す意味は薄くその場合はリソースかドローに換えてしまうことが多い。
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Name Ancestral Totem
Resource Growth
Rarity Rare
Cost 4
Type Structure
Sub-Type Totem
Attack 0
Cooldown 0
Health 2
Target Type None
Description While Ancestral Totem is in play, creatures you control gain +1 Attack.
(このユニットが場にある間、自分の全てのクリーチャーは+1Attackを得る)
本質
Growthの強カードの1つ。
壁にもなるし、場にあるだけでアタックの底上げが出来るので小粒ユニットが活きる。
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Name Unleash Inner Power
Resource Growth
Rarity Rare
Cost 4
Type Enchantment
Sub-Type None
Attack --
Cooldown --
Health --
Target Type None
Description Target creature’s Attack is increased by its Health value. Its Health is then set to 2.
(付加したクリーチャーは自分のHealth×1Attackを得る。Healthが2になる)
本質
つまりアタックが2上がり、ヘルスも2になる。
逆に相手のユニットに付ける事ですぐさま即死圏内に持っていくことも可能。
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